زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد + مبلغ مستمری بهترین دمنوشی که موجب جلوگیری از اضافه وزن می‌شود مبنای افزایش حقوق بازنشستگان؛ اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی باشد افزایش ۷ درصدی اهدای خون در خراسان رضوی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری وضعیت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را شرح می‌دهد علت ریزش مو در زنان کمبود چه ویتامینی است؟ | دلایل ریزش مو در زنان قتل مدیرعامل شرکت پخش لوازم آرایشی با ۳۷ ضربه چاقو در تهران (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا سشوار برای مو خوب است؟ | ۳ راه ساده برای کاهش ضرر استفاده از سشوار نماینده کارگران: سپردنِ تعیینِ مزد به مجلس به معنای بی‌صداترکردنِ کارگران است بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | هر آنچه درباره زیتون باید بدانید برای رفع خستگی این غذا‌ها را بخورید دبیر کل خانه کارگر: دربرابر هر تصمیمی که بوی مقابله با امنیت شغلی بدهد، خواهیم ایستاد ورود سامانه بارشی به کشور طی سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رفتار صحیح با کودکانی که زیاد کابوس می‌بینند | ۵ اقدامی که باید هنگام کابوس دیدن کودکتان انجام دهید افزایش تعطیلات آخر هفته آرامش خوبی بین شاغلان ایجاد خواهد کرد رابطه زناشویی برنده و بازنده ندارد ۹۶ درصد کارگران فاقد قرارداد دائمی هستند تاخیر ٥٠٠ دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مجلس پیگیر مطالبه بدهی دولت به تامین اجتماعی است
سرخط خبرها

معرفی چند دمنوش تابستانه (سردنوش)

  • کد خبر: ۱۷۴۶۱۰
  • ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
معرفی چند دمنوش تابستانه (سردنوش)
دمنوش‌های سرد برای تابستان می‌توانند به شما در کاهش دمای بدنتان در گرمای تابستان کمک کنند و مفید واقع شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، تابستان هم از آن فصل‌هایی است که می‌تواند حساسیت‌های فصلی و غذایی برای افراد مختلف داشته باشد. معمولاً در این فصل سال آن‌قدر هوا گرم است که هیچ‌چیزی به‌اندازه خوردن و نوشیدن یک خوراکی یا نوشیدنی خنک و لذت‌بخش نمی‌تواند حال ما را خوب کند.

در این مطلب چند دمنوش مناسب برای تابستان یا به اصطلاح (سردنوش) را به شما معرفی‌کنیم.

دمنوش اسطوخودوس

دمنوش تابستانی اسطوخودوس یک دمنوش آرامبخش است که اغلب قبل خواب صرف می‌شود. دمنوش تابستانی اسطوخودوس عطر بسیار بی‌نظیری دارد که برای بدن بسیار مفید است. از خاصیت‌های آن می‌توان به رفع بی‌خوابی، اضطراب، استرس وافسردگی اشاره کرد. همچنین دمنوش اسطوخودوس برای درمان مشکلات گوارشی مثل سوءهاضمه کمک می‌کند. به علاوه می‌توان از آن در ترکیب با بعضی از گل‌های دیگر مثل گل سرخ استفاده کرد.

دمنوش بادرنجبویه

این دمنوش همان نعنا به صورت خنک و سرد است که طعمی بسیار بی‌نظیر همانند لیمو دارد یک دمنوش خوشمزه تابستانی به شمار می‌رود. بادرنجبویه گیاهی آرامبخش برای اعصاب، نشاط‌آور و خوشبوکننده دهان به شمار می‌رود.
همچنین این دمنوش برای کاهش تنش‌های عصبی و تسکین سردرد بسیار مفید است، اما مضراتی هم دارد که برای مثال می‌توان به مضر بودن آن برای افرادی که دارای فشارخون هستند اشاره کرد، چون این گیاه بالابرنده فشارخون است.

 چای ترش

این چای برای فصل گرما و هوای گرم بسیار بی‌نظیر است. این چای برای بیماری‌های کبدی و تصفیه کردن خون بسیار مفید است و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد. همچنین سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد و به همین دلیل برای کسانی که قصد کاهش وزن دارند توصیه می‌شود. این چای بدن را بسیار خنک می‌کند. چای ترش سرشار از ویتامین c است و در درمان اضطراب بسیار موثر می‌باشد. همچنین چای ترش برخلاف چای سیاه سرشار از آهن است و برای کسانی که مبتلا به کم خونی هستند توصیه می‌شود.

 نعنا و نعنا فلفلی

این دمنوش مناسب برای تابستان از آن دسته دمنوش‌هایی است که می‌توان با یخ آن را مصرف کرد. مصرف دمنوش نعنا بصورت گرم برای رفع سرماخوردگی و گلودردهای تابستانی بسیار موثر است. همچنین نعنا خاصیت درمانی زیادی دارد که می‌توان به بهبود نفخ شکم، حالت تهوع و سوءهاضمه اشاره کرد. این دمنوش بیشتر بعد از غذا‌های سنگین توصیه می‌شود، زیرا که به هضم غذا کمک می‌کند.

دمنوش بابونه

دمنوش خنک تابستانی بابونه یکی از گیاهان محبوب در تابستان است. این دمنوش آرامبخش و تسکین دهنده اعصاب است و استرس را بسیار کاهش می‌دهد و نیز به داشتن خوابی آرام و عمیق کمک بسزایی می‌کند. همچنین این دمنوش در برطرف کردن سنگ کلیه و شادابی و نشاط پوست و مو تاثیر دارد و می‌تواند در ترکیب با دارچین ورم معده را از بین می‌برد و فشارخون را تنظیم می‌کند. بابونه برای ناراحتی‌های معده و تقویت دستگاه گوارش بسیار مفید است و حتی برای کاهش کولیک در کودکان نیز می‌شود.

دمنوش لیمو

ترکیبی از لیمو، به لیمو و گیاهانی که دارای ویتامین c که سلامتی و شادابی را به ارمغان می‌آورد. دمنوش تابستانی لیمو در فصل گرما طرفداران بسیار دارد؛ زیرا نشاط آور، تقویت کننده قلب و اعصاب، ضداسترس و برطرف کننده علائم سرماخوردگی است. همچنین دمنوش لیمو باعث رفع افسردگی و بی‌خوابی می‌شود و انرژی شما را بالا نگه می‌دارد.

دمنوش آرامش

این دمنوش تابستانی ترکیبی فوق‌العاده از سنبل‌الطیب، به لیمو، چای کوهی، اسطوخودوس، نعنا، بادرنجبویه و چای ترش می‌باشد. دمنوش آرامش انتخابی عالی برای فصل تابستان است و برای کاهش هیجانات و ناراحتی‌های عصبی، درمان افسردگی و برطرف نمودن دلهره و تشویش است.

دمنوش زعفران

این ادویه گران‌قیمت و خوش‌نقش به علاوه بر نقش و رنگ بی‌نظیری که دارد خواص فوق العاده‌ای هم دارد. مصرف زعفران بسیار شادی‌آور است و انرژی زیادی به شما خواهد داد. البته نباید در مصرف این دمنوش زیاده روی کرد، چون عوارضی مانند سردرد به همراه خواهد داشت. این دمنوش برای فصل تابستان شما نیز بسیار مناسب است و روز شما را زیباتر خواهد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->